De website specialist

Hoe haal jij het beste uit jouw kunstenaars site?

**Meer info over de voorleesfunctie

Kies een stem en druk op 'Voorlezen' om de tekst te laten voorlezen. 'Stop' beëindigt het voorlezen. 'Pauze' en 'Hervat' werken niet bij alle stemmen.
Welke stem beschikbaar is, hangt af van jouw apparaat of browser. De verstaanbaarheid kan verschillen; dit is niet ingesteld door deze website.
De voorleesfunctie is bedoeld voor iedereen die de tekst liever beluistert, bijvoorbeeld bij vermoeidheid, dyslexie of een visuele beperking.

NB: Dit is een eenvoudige toepassing.
Wil je ook een voorleesfunctie op jouw website? Dat kan! Er zijn uitgebreidere mogelijkheden, zoals het automatisch laten voorlezen van specifieke onderdelen of koppeling met meer professionele stemmen. Vraag naar de mogelijkheden.

Enkele TIPS! ***

info@kahlo.nl
Een grappig mannetje beschildert een computerscherm

Websites voor kunstenaars.

1) Beelden zeggen meer dan duizend woorden

Meer dan 80% van de webbezoekers lezen zelden de volledige webtekst. En waarom zou jij als beeldend kunstenaar veel tijd besteden aan lange artikelen als je zo veel moois kunt laten zien? Toch gebeurt het maar al te vaak dat een site van een kunstenaar voornamelijk uit lange lappen -saaie- tekst bestaat. Jammer.

2) Maar laat wel van je horen!

Een site die uitsluitend uit beelden bestaat, is natuurlijk het andere uiterste. Een bezoeker wil uiteindelijk toch meer weten over de kunstenaar. Contactgegevens waarnaar gezocht moet worden, exposities die niet worden genoemd. Een belangrijke nominatie die niet op de site vermeld wordt … Dit alles zorgt ervoor dat de bezoeker alleen maar kijkt, niets koopt en gefrustreerd afdruipt. Ook zoekmachines willen informatie. Als je de site niet regelmatig ververst met nieuwe informatie, vinden zoekmachines je niet interessant. Je belandt dan ergens onderaan in de zoekresultaten met als gevolg dat het publiek ook wegblijft.

3 Houd een blog bij

Laat zien wie je bent en wat je doet. Zowel bezoekers als zoekmachines zullen je blog waarderen als je schrijft én vooral laat zien, wat er in en rondom jouw atelier allemaal gebeurt. Dat je soms dagen aan een klein schilderijtje werkt, omdat je de compositie nog niet goed vond. Of de kleuren. Hoeveel werk er in die ene beurs ging zitten en dat je onderweg zelfs bandenpech had. De reactie van een klant, die tot tranen toe geroerd was bij het zien van een van je kunstwerken. Bloed, zweet, tranen en een lach… Show it! Mensen gaan je daardoor meer waarderen en zullen ook beter begrijpen waarom er een bepaald prijskaartje aan je werk hangt.

4) Zet je agenda op de website!

Los van het feit dat zoekmachines een online agenda ook bijzonder waarderen, willen mensen graag weten waar en wanneer ze kunnen kennismaken met de kunstenaar waarvan ze een werk overwegen te kopen. Dit kan tijdens een beurs of expositie, maar ook in een wat minder formele sfeer. Bijvoorbeeld tijdens een kunstroute.

5) Experimenteer met je werk, niet met je website!

De website zelf hoeft geen prijzen te winnen. Je wilt dat mensen onder de indruk zijn van jouw werk, en niet van dat van de webmaster. Vermijd dus drukke patronen en flitsende trucjes die er alleen maar voor zorgen dat de mensen afgeleid worden van jouw werk. Belangrijk is dat de online bezoekers -op alle apparaten – snel vinden wat ze zoeken, makkelijk contact kunnen opnemen en een goed gevoel hebben bij de site. Goede vormgeving draagt daar zeker aan bij, maar overheerst niet!

6) Maak gebruik van social media

Maar al te vaak zie ik dat nieuwtjes en nieuwe werken op Facebook worden gezet, terwijl de website wordt vergeten. Met als gevolg dat Google deze site ook uit het oog verliest … En niet iedereen die online is, zit op Facebook. Veel beter is om actief nieuwtjes te delen op de eigen site om vervolgens de URL te delen in de verschillende soorten social media. Dit is zelfs veel minder arbeidsintensief! Zo sla je twee vliegen in een klap. Je bent actief binnen je sociale netwerk en als mensen op jouw site belanden, neuzen ze vaak nog even verder. Daarmee vergroot je de kans dat de bezoeker daadwerkelijk klant wordt aanzienlijk. Ook social media buttons mogen nooit ontbreken! Al ben je zelf wellicht niet actief op Facebook, LinkedIn, G+ en ga zo maar door… vele miljoenen Nederlanders zijn dat wel. Dan is het toch fantastisch als deze mensen jouw informatie delen, zonder dat jij er iets voor hoeft te doen

Heb jij nog geen site? Klik dan hier voor de mogelijkheden!

Ook zou je kunnen overwegen een website te huren. Voor € 23,50 / maand heb je al een complete en professionele site. En voor € 14,50/maand een mooie OnePage Website. Inclusief host en domeinnaam!

Hoi, ik ben Karen!
Ik hoop dat je dit artikel interessant vond?
Karen Nijst Webdeveloper, bij Kahlo Websites en Beeld

En dat het je nieuwe inzichten heeft gegeven of een stap verder heeft geholpen?

Mijn naam is Karen Nijst en ik help ondernemers zoals jij met het bouwen van effectieve en mooie websites die niet alleen indruk maken, maar ook resultaten opleveren. Als gecertificeerd PHP-programmeur en webdesigner werk ik nauw met mijn klanten samen om hun wensen te vertalen naar technische oplossingen die werken.

De afgelopen jaren heb ik me gespecialiseerd in het ontwikkelen van WordPress-sites, WOOCOMMERCE webwinkels en maatwerksites, waarbij ik zelf themes en plugins schrijf. Ook heb ik ruime ervaring met het bouwen van toegankelijke websites volgens de WCAG richtlijnen 2.1/2.2. Daarnaast ondersteun ik mijn klanten met het schrijven en optimaliseren van webteksten die niet alleen jouw boodschap overbrengen, maar ook goed scoren in zoekmachines en AI.

Als je vragen hebt of je verder wilt sparren over je eigen website, neem dan gerust contact op.

Mag ik je helpen met jouw website?
+31 (0)6-52 65 37 61
karen@kahlo.nl

Ik hoor graag van je!

Hoi, ik ben Karen!
Ik hoop dat je dit interessant vond?
Karen Nijst Webdeveloper, bij Kahlo Websites en Beeld

Laat het even weten!

Mijn naam is Karen Nijst en ik help ondernemers zoals jij met het bouwen van effectieve en mooie websites die niet alleen indruk maken, maar ook resultaten opleveren. Als gecertificeerd PHP-programmeur en webdesigner werk ik nauw met mijn klanten samen om hun wensen te vertalen naar technische oplossingen die werken.

De afgelopen jaren heb ik me gespecialiseerd in het ontwikkelen van WordPress-sites, WOOCOMMERCE webwinkels en sites en maatwerksites, waarbij ik zelf themes en plugins schrijf. Daarnaast ondersteun ik mijn klanten met het schrijven en optimaliseren van webteksten die niet alleen jouw boodschap overbrengen, maar ook goed scoren in zoekmachines.

Als je vragen hebt of je verder wilt sparren over je eigen website, neem dan gerust contact op.

Mag ik je helpen met jouw website?
+31 (0)6-52 65 37 61
info@kahlo.nl

Goededag
Ik hoop dat bovenstaande informatie duidelijk was?
Karen Nijst Webdeveloper, bij Kahlo Websites en Beeld

Maar eerlijk is eerlijk, dit is natuurlijk niet de meest spannende stof om te lezen. We hebben geprobeerd het zo begrijpelijk mogelijk te maken, al komen er hier en daar wat technische termen voorbij. Daar ontkom je soms niet aan.

Heb je toch nog vragen of zit je ergens mee? Geen zorgen, stel ze gerust!
Wil je even sparren over jouw website of heb je andere ideeën waar je mee zit? Ik help je graag verder.

Laat van je horen!
+31 (0)6-52 65 37 61
info@kahlo.nl

0 reacties

Laatste (bewerkte) berichten op deze site

Toegankelijkheid van deze website (WCAG)

Toegankelijkheid van deze website (WCAG)

1. Doel van deze verklaring Kahlo Websites wil dat iedereen onze website kan gebruiken – ook mensen met een tijdelijke of blijvende beperking.Daarom bouwen en...

Toegankelijke website laten maken? WCAG

Toegankelijke website laten maken? WCAG

Wil je een toegankelijke website laten bouwen?Of je bestaande website toegankelijk maken?Waarom is een toegankelijke website zo belangrijk? Wist je dat bijna...