Steeds meer mensen kiezen voor interactie met klanten via Twitter, Facebook, LinkedIn of Google+. Er worden berichten geplaatst en soms leidt dat tot een dialoog met verschillende geïnteresseerde bezoekers.
Maar hoeveel ‘nieuwe’ mensen bereik je daadwerkelijk via de social media?
Hierdoor blijven deze platforms dynamisch en levendig, terwijl het op de eigen site verontrustend stil is 🙁 Vaak is het contactformulier, en het e-mailadres de enige mogelijkheid waardoor mensen in gesprek kunnen komen met de webeigenaar.
Zorg dus voor meer interactie op de eigen site!
Hoe zorg je voor meer interactie?
Er zijn verschillende mogelijkheden om de bezoekers van jouw site aan te sporen om de dialoog aan te gaan -op korte maar ook op lange termijn.
Het beste is om de nieuwsgierigheid zo veel mogelijk te prikkelen.
Denk bijvoorbeeld aan:
- Een quiz of vragenlijst.
Zie bijvoorbeeld de door Kahlo ontwikkelde ‘Hoe goed ontbijt u?’ vragenlijst. - Social Media op de eigen site. Zoals je LIVE-video op Facebook. Of jouw Youtube filmpje.
- Een whitepaper met meer informatie over een specifiek onderwerp.
In ruil voor de contactgegevens wordt waardevolle content ‘weggegeven’, vaak gevolgd door een nieuwsbrief. - Een nieuwsbrief (dialoog op langere termijn).
Zie bijvoorbeeld ‘Mailpoet de beste optie voor WordPress‘ op deze site. - Een prijscalculator (of andere hulpmiddelen)
Zo heeft Kahlo Webdevelopment -m.b.v. Google Maps- een calculator ontwikkeld waarmee de afstand (en tarief) berekend kan worden tussen twee verschillende plaatsen.
Meer weten?
Het spreekt vanzelf dat wij jouw vragen hierover graag beantwoorden.
Voorbeeld Calculator:
Vragenlijst, Hoe goed ontbijt u op welzijnspraktijk de Esch