+31 (0)6-52 65 37 61

Website kosten laag houden? Zorg voor een goede briefing en beperk het e-mailverkeer

Wij van bureau Kahlo doen er alles aan om de kosten zo laag mogelijk te houden. Ook streven we ernaar om zo goed en duidelijk mogelijk te offreren. Maar … dat kan niet zonder hulp van de klant. Meerkosten kunnen onvermijdelijk zijn omdat:

  • de BRIEFING niet duidelijk is;
  • het hostingbedrijf niet voldoet;
  • er te veel ruis ontstaat door te veel e-mailverkeer (of door inmenging van te veel personen).

BRIEFING

Een website ontwikkelen begint met een goed plan en duidelijke uitwerking van wensen en eisen. Maak een goede briefing waarin je antwoord geeft op vragen als:

  • Korte beschrijving van de onderneming
    (visie en doelstelling).
  • Wat wil je met de website bereiken? Bijvoorbeeld:
    anderen informeren, naamsbekendheid, directe verkoop van producten, sponsors
    werven, leden werven etc …
  • Welke hoofddoelgroep wil je bereiken ? Zoals:
    ouderen, jongeren, vrouwen, techneuten, feestvierders, etc
  • In welke regio?
  • Welke sites ken je waardoor je je aangesproken voelt?
  • Welke sites vind je mooi/goed, en vooral: waarom?
  • Welke onderwerpen komen er aan bod op de site?
    – Foto-pagina
    – Over Ons/ Nieuws
    – Webwinkel
    – Quiz
    – etc et
  • Is er al een huisstijl ontworpen? Heb je een logo, bepaalde kleuren en/of opmaak ? Laat het weten!
  • Is meertaligheid gewenst ?
  • Hoe vaak wil je de inhoud van de website aanpassen en wil je dat zelf doen met een content management systeem (CMS) of wil je dit uitbesteden ?
  • Wil je koppelingen met social media, zo ja met welke ? Waar ben je actief? (Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn of Google+)
  • Is er al een domeinnaam geregistreerd? En zo nee, is de gewenste domeinnaam nog vrij?
  • Zijn er specifieke eisen of wensen, interactieve modules die je graag in de website wilt gebruiken? Zoals een enquête, forum etc?
  • wie draagt welke verantwoordelijkheid voor welk gedeelte van de site?
  • Welke eisen stel je op het gebied van de zoekmachines?

TE VEEL RUIS DOOR TE VEEL E-MAILVERKEER

Echt, wij hebben geen hekel aan e-mailtjes, maar wél als ze als pingpongballetjes om ons heen gemept worden. Dan missen wij regelmatig de bal 🙁  en vragen beleefd of alles in één document verzameld kan worden 🙂
Het kan zoveel ergernis én onnodige werktijd voorkomen, zie onderstaand stukje van Intermediair:

Een onderzoek van McKinsey wees uit dat werknemers gemiddeld 28 procent van hun werktijd kwijt zijn aan het lezen en beantwoorden van hun mail.  ‘Véél gemakkelijker en productiever is om op één plaats aan één document samen te werken, zoals in Google Docs of Dropbox.’ ‘Voor afspraken gebruik je Basecamp. Deze tool zet alle projectinformatie (bestanden, briefing documenten, discussies, planningen en de takenlijst) op één plek en biedt de mogelijkheid om centraal met elkaar te communiceren.’

Aangezien wij begrijpen dat sommige systemen niet bij iedereen favoriet zullen zijn, vragen wij of alle informatie gebundeld kan worden in één bestand. Bijvoorbeeld één Word-bestand waarin alle vragen en antwoorden verzameld worden en – jawel- gemaild.

 

Over Karen Nijst

Ik heb jarenlang als marketing-communicatie adviseur gewerkt en denk dat ik destijds één van de eerste ben geweest in Nederland, die een computer in huis haalde. Iedereen verklaarde me voor gek. Zo'n log ding ... dat is toch geen aanwinst voor het interieur? Maar ik was verkocht!
Inmiddels ben ik al lange tijd gecertificeerd php-programmeur en webdesigner, toch blijf ik het belangrijk vinden dat de site van mijn klanten er niet alleen gelikt uitziet maar óók resultaten oplevert. Dat doe ik door mee te denken met de klant, waarna ik de wensen ‘vertaal’ naar technische oplossingen. De laatste jaren bouw ik voornamelijk WordPress-sites, WOOCOMMERCE webwinkels en sites op maat, waarvoor ik de themes schrijf en verschillende plugins. Daarnaast help ik mijn klanten bij het schrijven van commerciële teksten die het goed doen in de zoekmachines.
Contact opnemen? +31 (0)6-52 65 37 61 info@kahlo.nl