Wij van bureau Kahlo doen er alles aan om de kosten zo laag mogelijk te houden. Ook streven we ernaar om zo goed en duidelijk mogelijk te offreren. Maar … dat kan niet zonder hulp van de klant. Meerkosten kunnen onvermijdelijk zijn omdat:
- de BRIEFING niet duidelijk is;
- het hostingbedrijf niet voldoet;
- er te veel ruis ontstaat door te veel e-mailverkeer (of door inmenging van te veel personen).
BRIEFING
Een website ontwikkelen begint met een goed plan en duidelijke uitwerking van wensen en eisen. Maak een goede briefing waarin je antwoord geeft op vragen als:
|
|
TE VEEL RUIS DOOR TE VEEL E-MAILVERKEER
Echt, wij hebben geen hekel aan e-mailtjes, maar wél als ze als pingpongballetjes om ons heen gemept worden. Dan missen wij regelmatig de bal 🙁 en vragen beleefd of alles in één document verzameld kan worden 🙂
Het kan zoveel ergernis én onnodige werktijd voorkomen, zie onderstaand stukje van Intermediair:
Een onderzoek van McKinsey wees uit dat werknemers gemiddeld 28 procent van hun werktijd kwijt zijn aan het lezen en beantwoorden van hun mail. ‘Véél gemakkelijker en productiever is om op één plaats aan één document samen te werken, zoals in Google Docs of Dropbox.’ ‘Voor afspraken gebruik je Basecamp. Deze tool zet alle projectinformatie (bestanden, briefing documenten, discussies, planningen en de takenlijst) op één plek en biedt de mogelijkheid om centraal met elkaar te communiceren.’
Aangezien wij begrijpen dat sommige systemen niet bij iedereen favoriet zullen zijn, vragen wij of alle informatie gebundeld kan worden in één bestand. Bijvoorbeeld één Word-bestand waarin alle vragen en antwoorden verzameld worden en – jawel- gemaild.